ترویج فرهنگ کتابخوانی با اجرای طرح شنبه های کتاب 

ترویج فرهنگ کتابخوانی با اجرای طرح شنبه های کتاب 

تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۳۹۹
ایوب عبدی نسب گفت: در حال حاضر یکی از برنامه های این کانون فرهنگی هنری، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و قرار گرفتن کتاب در سبد خانوارها است و بر همین اساس طرح شنبه های کتاب برگزار می شود.

«ایوب عبدی نسب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب، با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری ولایت، گفت: در حال حاضر یکی از برنامه های این کانون فرهنگی هنری، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و قرار گرفتن کتاب در سبد خانوارها است و بر همین اساس طرح شنبه های کتاب برگزار می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت افزود: این طرح شنبه هر هفته با معرفی یک کتاب خوب و مفید از کتابخانه کانون توسط امام جماعت مسجد، مسئول کانون فرهنگی هنری ولایت و يا یک نفر از فعالين مسجد برگزار می‌شود.


وی بیان کرد: شنبه این هفته نیز کتاب خاک های نرم کوشک که منتخبی از خاطرات خانواده و همرزمان شهید عبدالحسین برونسی در مورد ویژگی‌ها و خصوصیات شهید است، به نمازگزاران معرفی شد.


عبدی نسب ابراز کرد: این کتاب، با ارائه یک زندگینامه فشرده و مختصر از شهید برونسی به نقل خاطرات اطرافیان، آشنایان و همرزمان ایشان پرداخته و هفتاد روایت کوتاه و خواندنی از ابعاد شخصیتی و زندگانی این فرمانده نقل کرده و هر خاطره نقل شده در مورد شهید با یک عکس از شهید همراه است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت ادامه داد: کتاب خاک‌های نرم کوشک ۴ سال پس از انتشار و متعاقب بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۸۵ مبنی بر معرفی شخصیت اوستا عبدالحسین برونسی، این کتاب به سرعت در زمره آثار پر فروش و پر مخاطب  ادبیات دفاع مقدس قرار گرفت و به گفته ناشر آن، تاکنون کتاب خاک های نرم کوشک به زبان های عربی، فرانسه و انگلیسی نیز ترجمه شده و به فروش رسیده است.


وی اظهار کرد: علاوه بر این نیز طرح سه شنبه های تکریم در اولویت برنامه های کانون قرار دارد و در همین راستا هر سه شنبه از یکی از فعالان و نخبگان مسجدی و یا خانواده های معظم شهدا تجلیل می شود.


عبدی نسب اضافه کرد: سه شنبه هفته گذشته از یک نوجوان فعال مسجدی که مسئول انجام فعالیت های ورزشی کانون فرهنگی هنری ولایت و همچنین مکبر مسجد است تجلیل شد تا از این طریق ضمن تشویق این نوجوان به تداوم همکاری با این کانون فرهنگی هنری، برای سایر نوجوانان مسجدی نیز یک الگو موفق معرفی کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت عنوان کرد: از دیگر برنامه های کانون، اجرای طرح تلاوت نور است که به همین منظور هر شب پس از اقامه نماز جماعت یک صفحه از قرآن کریم توسط امام جماعت مسجد تلاوت می شود.


وی ابراز کرد: برگزاری دوره های آموزش قرآن کریم و نهج البلاغه خوانی از سایر برنامه های کانون فرهنگی هنری ولایت در ایام کرونایی است که با هدف ترویج معارف قرآن کریم و نهج البلاغه در بین نوجوانان و جوانان برگزار می شوند.


عبدی نسب یادآور شد: همچنین برگزاری فراخوان استعدادیابی سرود و نیز برگزاری دوره های آموزش مجازی سرود، یکی دیگر از برنامه های این کانون فرهنگی هنری است که به همت ایمان عباس زاده مربی پر تلاش گروه سرود شهید پایدار کانون ولایت در حال برگزاری است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول جیرفت در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این برنامه ها بتوانیم زمینه جذب نوجوانان و جوانان را به فعالیت های مسجد محور کانون ولایت فراهم کرده و علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت آنها، بتوانیم استعدادهای نوجوانان و جوانان را در زمینه های مختلف قرآنی، فرهنگی و هنری کشف کرده و پرورش دهیم.

پایان پیام/ 586